HTML

Virtuális vasutaim

Friss topikok

  • Oxy: A Berlin környékére tervezett két vonalszakasz kész. Most a Bukarest - Constanţa vonal fog követke... (2013.09.15. 19:55) Közép-Európa indulás

Címkék

Archívum

Közép-Európa indulás

2013.08.21. 21:03 Oxy

Úgy döntöttem, naplózni fogom virtuális vasúti (elsősorban JBSS Bahnos) pályáimat, azok fejlesztését.

Talán ha lesz érdeklődés, összejöhet ebből egy vándorháló is.

A pályák kidolgozásához preferálom a Bahn 3.87béta és 4.00béta verzióit. A fizetős 3.87 nem kell, miután elhúzták előttem a 4.00-s mézesmadzagot. De onnan még átmentettem a járműfájlokat, elsősorban a svájci Leichtstahlwagen-ek kedvéért (csodák csodája, nem csak itt, hanem 4.00 alatt is elindul simán, sőt, bizonyos figyelmeztető üzenet után még 3.86 alatt is!!!)

 Jelen Közép-Európa projekt 3.87 bétában készül. Alapja Thomas Weber német játékos "DB-Fernverkehrsnetz Deutschland" hálózata, ehez illesztem az alábbi területeket:

  • Kelet-Poroszország, vagy ha úgy tetszik Ororszország Kalinyingrádi Területe
  • Ausztria
  • Csehország
  • Lengyelország
  • Galícia, azaz Ukrajna azon területei, melyek az I. világháborúig Ausztriához tartoztak
  • történelmi Magyarország (e nélkül mi értelme is lenne az egésznek? :))
  • egykori Jugoszlávia területe
  • Románia, Moldovával kiegészítve

(Ezek közt persze léteznek átfedések, na de ez éppen nem hátrány, hanem inkább előny.)

Az állomások pozicionálásához térképeket állítok be háttérnek, és van csomó olyan, ami minden állomás helyét mutatja; amelyik meg nem, annál saccolni fogok.

Ugyan csak különböző vasúti és más térképek alapján spekulálom ki a vasútvonalak műszaki adatait (vágányok száma, villamos vontatás, engedélyezett sebesség stb.)

Változatok: 1955, 1978, 1985, 1992, modern kori.

 

Projektek sorrendje
Először a milliós városok kapnak összeköttetést tengeri kikötőkhöz, utána a Közép-Európai Egyesült Államokkal szomszédos oszágok fővárosai felé. Utána kisebb-nagyobb városokat kötök össze valamely feltételezett centrummal (pl. Kolozsvárt Budapesttel és Bukaresttel, vagy Gdanskot Varsóval és Berlinnel is). Egy körben kb. 500 km-t építek meg az adott város feltételezett igényeiből.

Például az 1955-ös verzióban:

  • Berlin - Szczecin (ez a legközelebbi tengeri kikötő)
  • Berlin - Tirana (de most még Drezdáig sem jutok el)
  • Bukarest - Constanţa
  • Bukarest - Temesvár - Belgrád - Podgorica - Tirana
  • Budapest - Fiume
  • Budapest - Belgrád (- Tirana)
  • Hamburg (ennek ugye van tengeri kikötője) - Berlin
  • München - Berlin (- Szczcecin)
  • Prága - Berlin (- Szczcecin)
  • Varsó - Gdansk
  • Varsó - Budapest (- Tirana)
  • Bécs - Gyékényes (- Fiume)
  • Bécs - Budapest (- Tirana)
  • félmilliós városok, pl. Brémából Berlinbe stb.

Feltűnt, hogy "mindenki Tiranába megy"? Ja, a szomszédos fővárosok az országok kétbetűs kódjának sorrandjében kerülnek sorra.

Albánia, BE Belgium, BG Bulgária, CH Svájc, DK Dánia, FR Franciaország, GR Görögország, IT Olaszország, LU Luxemburg, NL Hollandia, SE Svédország, SU Szovjetunió (az 1992-es verzióban az utóbbi már darabokban lesz).

Jelenleg a Berlin - Szczecin vonal van kész, egyelőre 2 pár gyorsvonat és 1 pár személyvonat közlekedik rajta végig. Lesznek még helyi vonatok Berlin - Angermünde, illetve Angermünde - Szczecin között. S-Bahnnal és tehervonatokkal nem foglalkozom.

Ha ez kész lesz, következik a Berlin és a tőle délre levő Golssen, itt csak helyi vonatokkal.

Utána jöhet Bukarest; odáig elvinni a térképet, azaz beállítani háttérnek előbb Csehországot, aztán Magyarországot majd Romániát, az jó kis meló lesz. Már a Bln. - Szczecin vonal környékét ábrázoló menetrendi térkép beillesztése sem volt könnyű, úgy hogy passzoljon az eredeti Deutschland hálózathoz.

A szczecini vonal kész van már az 1978 és 1985-ös hálózatokhoz is (még csak pálya, egyszerű átmásolás által). 1992 viszont Belgráddal fog kezdődni, és innen Bar felé vezetem az első vonalat.

Néhány más projektem: Osztrák-Magyar Monarchia Balkánnal, Budapest fanti változatok, mind fiktív menetrendekkel.

Apropó menetrend: grafikus szerkesztőnek a KeyR0-t használom, ami a bahn.dopravni.net oldalról tölthető le (néhány cseh szó ismerete kell hozzá).

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vasutaim.blog.hu/api/trackback/id/tr545470064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2013.08.21. 22:04:01

Ejha! Szép terv! Remélem lesz hozzá kitartásod, hogy végigvidd! :)

Néhány javaslat:
- A már elkészült pályádat töltsd is fel valahová, a megauploadra ingyen regisztrálhatsz és 50 Gb-t ad ingyen!
- létezik csehországi vasúti pálya a bahnhoz, talán be tudnád azt is építeni, kevesebb lenne a munka
- ha a honlapod bővebb lesz, a linkjét szét tudom majd szórni pár weboldalon!

Jó munkát! :)

Oxy 2013.08.22. 08:37:51

1) A megaupload-dal ambivalens tapasztalataim vannak, most úgy rémlik, hogy egy Te általad feltöltött valamit sem sikerült onnan letölteni. De majd megpróbálom :)
2) Csehország: ez és bármi más csak akkor jó, ha 20 elem/km.
3) A linkek majdani szétszórását előre is kösz!
Legközelebbi posztomban valószínűleg a Monarchia-Balkán projektről fogok írni.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2013.08.22. 22:38:46

A Bahn szét tud húzni egy meglévő pályát, talán zsugorítani is tud, sose próbáltam. Persze lesz munka vele utána, de még mindig könnyebb, mint a nulláról megépíteni.

Nálam működik a megaupload, sőt a pályádat is le tudtam tölteni, csak megnyitni nem sikerül... :S

Oxy 2013.08.23. 09:37:44

Széthúzni csak pontosan kétszeresére tud (de azt is úgy, hogy miden második elem helyén luk marad).

A Megauploadra föltett pályáimról:
A Közép-Európa 3.87, ha neked megvan az éles, semmi más nem kell hozzá (egyelőre...). Ha csak béta 87-et használsz, akkor kellenek hozzá az éles változat járműfájljai (asszem a bahn.fz* és a vehicles.lnv?), mert olyan kocsikat is használok, ami nincs még a bétában.
A Monarchia18pkm 3.86-os, amit elvileg a 3.87 és a 4.00 béták simán betöltenek. Kell hozzá a mellékelt bmp fájl is, de érdemes kikapcsolni amíg nem akarsz kimondottan továbbépítkezni.
Ezeken a gondokon persze túlteszi magát a Bahn, vagy abetöltés idáig sem jut el? Talán a Mega leharapja a fájlvégeket?

Oxy 2013.08.24. 16:21:03

Nnna. Tegnap este kiszerkesztettem annak a pár vonatnak a menetrendjét (a KeyR-rel), ami már megvan, és helyre raktam egy keresztet. Azaz: a személyvonatnak egy útközbeni időzítő pntot kellett felvenni, hogy ne haladjon be adott állomásközbe a gyorsvonat előtt, vele szemben.
Bár a pálya le van véve bizberrel, de adok a "vonatok fontossági sorrendjére".

Oxy 2013.09.15. 19:55:55

A Berlin környékére tervezett két vonalszakasz kész.
Most a Bukarest - Constanţa vonal fog következni, ezért a legeslegelső feladat megtalálni Bukarest helyét...